Sightseeing zonder toeristen - Reisverslag uit Shanghai, China van Tamara Dijk - WaarBenJij.nu Sightseeing zonder toeristen - Reisverslag uit Shanghai, China van Tamara Dijk - WaarBenJij.nu

Sightseeing zonder toeristen

Blijf op de hoogte en volg Tamara

25 Juli 2012 | China, Shanghai

Hai allemaal,

Zondagmorgen ben ik de Oude Stad gaan verkennen. Via de trendywijk Xin Tian Di ben ik naar de antiekmarkt op de Dong Tai Lu gewandeld die vervolgens over ging in een vogel- en krekelmarkt. Ik moet jullie heel eerlijk bekennen dat ik het op die markt niet lang heb vol gehouden, ik kreeg de kriebels van al die beestjes om me heen en het geluid dat ze maken. Door eens een keer een zijstraatje te nemen kom je meer onder de Chinese mensen waardoor ik terecht kwam op een lokale levensmiddelenmarkt. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe mensen leven en omdat het 's ochtends ook nog niet zo heet is was dit een ontspannen begin van mijn dag.

Maandagochtend was het weer tijd voor school en omdat ze schrijven nog steeds moeilijk vinden begin ik daar iedere dag mee. Deze keer hebben ze hun eigen naam geschreven. Verder heb ik ze geleerd hoe ze kunnen zeggen waar ze zijn ten opzichte van iets of iemand. Bijvoorbeeld: "I am behind the chair" of "I am under the table" of "I am between Tamara and the teacher". Door ze het ook te laten uitvoeren d.m.v. een klein spelletje blijven ze geconcentreerd.

Maandagmiddag ben ik op pad gegaan met Christine, mijn Amerikaanse roommate, omdat ze morgen weer naar huis gaat. We zijn naar de Foreigners Bookstore gegaan, hier heb ik een leuk kinderboek gevonden om voor te lezen in de klas. Het gaat over je eerste doktersbezoek en waarom de tandarts zo belangrijk is (aangezien het gebit van vele Chinezen er niet al te best uit ziet).
Aangezien het zo'n prachtig weer was zijn we weer naar The Bund gegaan, normaal is het hier altijd super druk maar deze keer was er bijna niemand waardoor we heerlijk in het zonnetje hebben gezeten en hebben genoten van het uitzicht. The Bund bestaat uit allemaal oude, belangrijke gebouwen en ik wilde wel eens een kijkje binnen nemen. We zijn begonnen bij de Development Bank, deze bank heeft een grote koepel die van binnen prachtig beschilderd is (foto's op facebook). Daarna het oude douane kantoor en omdat ik nou eenmaal Hotelmanagement studeer mocht het Peace Hotel niet ontbreken. Wat een gaaf hotel is dit zeg!

Helaas heb ik gister niet heel veel meegemaakt aangezien ik binnen heb gezeten met hoge koorts :-( Ik hoop vanmiddag weer even naar buiten te kunnen gaan!

With love from China,
Tamara

  • 25 Juli 2012 - 08:53

    Mama:

    jammer dat je een dag niets hebt kunnen ondernemen door je koorts. Maar leuk om te lezen wat je gedaan hebt. We wanen ons zelf helemaal in shanghai. Dikke kus xxx

  • 25 Juli 2012 - 09:25

    Stichting Muses:

    Wat goed dat je die kinderen echt wat aan het leren bent! :) Hopen dat je je snel beter voelt! Gr Romy

  • 26 Juli 2012 - 07:42

    Tante Esther:

    Hey nichtje

    Ik hoop dat je je ondertussen weer wat beter voelt. Leuk om je verhalen weer te lezen van wat je allemaal ziet en meemaakt.

    Heel veel liefs tante Esther

  • 27 Juli 2012 - 17:42

    Nancy:

    Super gaaf dat je dit allemaal doet!
    Trots op je!
    Tot snel xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2012

Mijn laatste dag in Shanghai

02 Augustus 2012

Meilan Lake

31 Juli 2012

French Concession

29 Juli 2012

Nog maar 1 week te gaan

25 Juli 2012

Sightseeing zonder toeristen
Tamara

Let's stay in touch!

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 10232

Voorgaande reizen:

08 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: