French Concession - Reisverslag uit Shanghai, China van Tamara Dijk - WaarBenJij.nu French Concession - Reisverslag uit Shanghai, China van Tamara Dijk - WaarBenJij.nu

French Concession

Blijf op de hoogte en volg Tamara

31 Juli 2012 | China, Shanghai

Hallo allemaal,

Na 2 weken lesgeven zie ik nu dan ook eindelijk vooruitgang bij de kinderen. Gister had ik kaartjes gemaakt met de cijfers 1 t/m 20, ik weet dat ze makkelijk zo ver kunnen tellen, maar nu had ik de cijfers door elkaar gelegd. Waardoor mijn klasje ze als een puzzel op de juiste plek moesten leggen. Om het nog een stapje moeilijker te maken voor ze draaide ik de kaartjes om waar de uitgeschreven cijfers stonden (one, two, three etc.) dit was misschien nog iets te hoog gegrepen maar leergierig waren ze zeker!
Vandaag heb ik schrijfles gegeven en ze mochten zelf het onderwerp kiezen en daar hoefde ze niet lang over na te denken: The zoo. Op school hebben ze alleen maar wit A4 papier waardoor ze overal en nergens schrijven daarom heb ik van te voren lijntjes gemaakt voor ze. Het ging echt super goed! <3

Ik was vandaag al om 10:30u klaar op school, het was vandaag gelukkig niet zo heet waardoor ik meteen ben gaan sightseeing. Lekker wandelen door de Franse Concessie! Via een dure winkelstraat met grote warenhuizen naar Fuxing Park. Onderweg kwam ik een schattig cafeetje tegen genaamd 'Antique Garden Shanghai', de inrichting bestaat uit antieke meubelen die je ook kunt kopen. Ziet er erg gezellig uit!

Vanavond ga ik weer terug naar mijn favoriete restaurant van Shanghai: Indian, Lotus Land.

With love from China,
Tamara

  • 31 Juli 2012 - 11:09

    Kees En Meggy:

    Hallo Chinaganger,

    Klinkt goed dat de kinderen vorderingen maken. Wie had dat nou gedacht; Tamara voor de klas. Zo zie je maar weer, het kan verkeren. Aldus Bredero toen al zei

    Wat zul je veel indrukken opgedaan hebben als je weer veilig! landt in Nederland.
    Je brengt vast voor iedereen leuke herinneringen mee en we zeggen het stilletjes; je moeder mist je heus wel al zal ze het niet gauw toegeven.

    Vandaag houdt ze toko in Zierikzee en ze heeft er wel zin in samen met vriendin José. Leuk toch?

    Een hartelijke groet jouw kant uit, bye!

  • 31 Juli 2012 - 23:37

    Mama:

    alweer een mooi verslag van je belevenissen in China. En wat goed van de kinderen dat ze al zoveel kunnen. Toen je klein was wilde je al juf en schrijfster worden dus dat begint er aardig op te lijken. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2012

Mijn laatste dag in Shanghai

02 Augustus 2012

Meilan Lake

31 Juli 2012

French Concession

29 Juli 2012

Nog maar 1 week te gaan

25 Juli 2012

Sightseeing zonder toeristen
Tamara

Let's stay in touch!

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 10235

Voorgaande reizen:

08 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: