Nog maar 1 week te gaan - Reisverslag uit Shanghai, China van Tamara Dijk - WaarBenJij.nu Nog maar 1 week te gaan - Reisverslag uit Shanghai, China van Tamara Dijk - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 week te gaan

Blijf op de hoogte en volg Tamara

29 Juli 2012 | China, Shanghai

Hi loved ones,

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik geschreven heb op mijn blog dus het werd weer hoogtijd. Na 2 dagen hoge koorts voelde ik me donderdag eindelijk weer een stuk beter :)

Donderdag heb ik de kinderen de keuken geleerd in het Engels en alles wat daar bij komt keuken. Toen de Chinese docent door had wat ik ze aan het leren was kwam ze met een grote bak aanzetten vol met keukenspulletjes, super leuk! Het lesgeven werd daardoor een stuk makkelijker en de kinderen konden meteen lekker spelen.
's Middags wilde ik in de buurt van de flat blijven om niet meteen te veel hooi op mijn vork te nemen. Ik ben naar de wijk Longhua gewandeld. Daar staat een onwijs grote tempel met een pagode erbij en zoveel verschillende soorten buddha's. I love it! <3 (foto's natuurlijk op facebook) Naast de tempel ligt de martelaarsbegraafplaats Longhua.

Vrijdag ben ik weer verder gegaan met nummers en dieren, in combinatie met mijn boekje en ze het op laten schrijven bleven ze geconcentreerd en het schrijven gaat met de dag beter.
's Middags wilde ik naar art district M50 gaan op aanraden van mijn Amerikaanse huisgenoot James. Maar helaas ik kon het niet vinden! Ik baalde ontzettend, eenmaal terug in de flat ben ik gaan googlen en heb ik eindelijk het adres gevonden. Dus ik ga het volgende week zeker nog een keer proberen.

Zaterdag heb ik samen met alle andere vrijwilligers een vrije dag genomen haha. Lekker lui niets doen in de flat!

Vanochtend ben ik al vroeg vertrokken naar Hongkoupark, het beste park wat ik tot nu toe gezien heb! Vol met Chinese mensen dansend en zingend en ze willen je overal in betrekken, super lief. Ik heb genoten! In het park heb ik een oude man leren kennen, Paoli Cheng, 30 jaren geleden heeft hij Engels geleerd maar omdat niemand in China Engels spreekt kan hij het niet vaak gebruiken waardoor die even een social talk met mij wilde om zijn Engels weer te oefenen. Erg grappig!
Verder heb ik het Lu Xun museum bezocht, Lu Xun is een volksheld. Hij vocht voor de vrijheid van meningsuiting wat nog steeds een erg groot probleem is in China.
Daarna ben ik een van de armste wijken van Shanghai gaan bezoeken rondom de Nanpu Bridge. Geen woorden voor. Mensen leven daar zo op elkaar dat kunnen wij ons gewoon niet voorstellen!

Morgen begint mijn laatste week alweer...

With love from China,
Tamara

  • 29 Juli 2012 - 14:14

    Mama:

    natuurlijk krijg ik je verhalen van te voren allemaal al te horen voordat het in je blog komt maar steeds weer leuk om te lezen. Ik krijg ook van verschillende mensen te horen dat je zo goed en leuk kunt schrijven. liefs mama xxx

  • 29 Juli 2012 - 15:18

    Barbara:

    Wat gaat de tijd tot snel!
    Geniet van je laatste week!

    Barbara

  • 29 Juli 2012 - 16:04

    Tante Esther:

    Hey nichtje,

    De kids zullen je wel gaan missen en jij hun ook denk ik. Alweer de laatste week! Wat is het toch snel gegaan of niet? Ik zal wel weer blij zijn om je weer gewoon te zien ipv je verhalen aleen maar te lezen (wat heel er leuk is hoor!) Nou geniet nog van je laatste week en tot zondag.

    Heel veel liefs tante Esther xxx

  • 29 Juli 2012 - 16:05

    Tante Esther:

    Hey nichtje,

    De kids zullen je wel gaan missen en jij hun ook denk ik. Alweer de laatste week! Wat is het toch snel gegaan of niet? Ik zal wel weer blij zijn om je weer gewoon te zien ipv je verhalen aleen maar te lezen (wat heel er leuk is hoor!) Nou geniet nog van je laatste week en tot zondag.

    Heel veel liefs tante Esther xxx

  • 29 Juli 2012 - 16:06

    Tante Esther:

    Hey nichtje,

    De kids zullen je wel gaan missen en jij hun ook denk ik. Alweer de laatste week! Wat is het toch snel gegaan of niet? Ik zal wel weer blij zijn om je weer gewoon te zien ipv je verhalen aleen maar te lezen (wat heel er leuk is hoor!) Nou geniet nog van je laatste week en tot zondag.

    Heel veel liefs tante Esther xxx

  • 29 Juli 2012 - 17:45

    Meggy En Kees:

    Gewoon niet denken aan hoe kort je verblijf nog is, maar gewoon genieten van elke boeiende minuut. Deze ervaringen zullen je nooit meer afgenomen kunnen worden en blijven in het pakketje van diebare herinneringen voortbestaan. wat een rijdom dus!
    Geniet maar meidje, want het leven is zo weer zo 'vlierdens' normaal en och...alles heeft zo z'n charme, toch?
    Alle goeds voor jou uit Zeeland.
    Bye!

  • 29 Juli 2012 - 21:28

    Ingrid Voogels:

    Oh wat jammer, nog maar een weekje kan ik genieten van jouw verhalen. Maar alvast bedankt dat ik op deze manier met je mee mocht reizen. En wat doe je het leuk in jouw klasje.

    Groetjes, Ingrid Voogels

  • 29 Juli 2012 - 23:05

    Joëlle Fleskens:

    He Tamara, Ik heb al je verhalen gelezen.
    Wat leuk dat je daar als juffie kan en mag werken, ook erg knap met al die enorme cultuur verschillen.
    Geniet nog van je laatste week!

    Liefs Joëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2012

Mijn laatste dag in Shanghai

02 Augustus 2012

Meilan Lake

31 Juli 2012

French Concession

29 Juli 2012

Nog maar 1 week te gaan

25 Juli 2012

Sightseeing zonder toeristen
Tamara

Let's stay in touch!

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 10234

Voorgaande reizen:

08 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: